Beren SARIÖZ: İklim Aktivisti - UmutLu Blog

Beren SARIÖZ : İklim Aktivisti                     


Beren SARIÖZ: İklim Aktivisti - UmutLu Blog


Berenle çok güzel bir röportaj yaptım onu uzun zamanıdır takıp ediyordum. Benimle röportaj yaptığı için Teşekkür ederim.




1- Merhaba Kendiniz Hakında bilgi verebilir misiniz?


Ben Beren Sarıöz, 14 yaşındayım 9. sınıfa gidiyorum ve iklim aktivistiyim. Resim, müzik, fotoğrafçılık ve kendin yap geri dönüşüm projeleri (Dıy) ile de ilgileniyorum.

Instagram da bir blog hesabım var.

Orada dijital olarak farkındalık yaratmaya çalışıyorum, insanları motive etmeye çalışıyorum ve yaptığım resimleri paylaşıyorum. Aynı zamanda bir blogger yani içerik üreticisiyim.


2- Beren Dünyamız ve Türkiye için ne amaçlar ?


İlk olarak Türkiye ve tabii ki dünyada da benim amaçladığım şey, karar alıcılarının iklim aktivistlerinin sesini duyması. Daha çok insanın iklim krizinin farkına varması ve harekete geçmesi, bu konuda bir şeyler yapması.


3- İklim Krizi bizi nasıl etkiliyor ?


Örneğin kuraklık, yağış düzensizliği, artan sıcaklıklar; çiftçiler-pazarcılar gibi tarımla uğraşanların işini çok etkiliyor. Toplumda da insanların, biz gençlerin, günlük yaşantısında büyük değişikliklere yol açıyor.


4- Siz İklim Grevlerine nasıl başladınız ?


8 hafta önce düzenli olarak her cuma günü dijital iklim grevi yapmaya başladım, onun öncesinde de çevre sorunları ile ilgili sosyal medya da paylaşımlar yapıyordum.


5- Sizi ne etkiledi ?


Beni etkileyen ortaokulda ki fen öğretmenimdi. Öğretmenimiz bize Greta Thunberg'in videolarını ve fotoğraflarını gösterdi... İklim krizi ve gereksiz tüketimi anlattı, doğa dostu ürünlerden bahsetti. Bende çok etkilenmiştim. Araştırmalarımın sonucunda Türkiye'de bir sürü iklim aktivist olduğunu öğrendim ve iklim grevlerine başladım.


6- Grev yaparken sizi motive eden şey nedir ?


İklim krizinin önüne geçilmesi ve yaşanabilir bir gelecek için benim de bir katkım olsun istiyorum. Ayrıca benim gibi bir sürü aktivist olması beni daha da çok motive ediyor.


7- En çok beğendiğiniz İklim Aktivisti ya da İklim Aktivistleri ?


Bu konuda ayrım yapmak istemiyorum çünkü bütün aktivistlerin büyük bir çaba gösterdiğini düşünüyorum. Ama sıkı takip ettiğim aktivistlerden örnek verebilirim; Deniz - Doruk Dolapçıoğlu , Duru Bardak, Alara Civelek, Deniz Çevikus, Umut Aryan Akıntı, Defne Belkıs, Yiğit Özer, Selin Gören, ve Atlas Sarrafoğlu.


8- İçinde olduğunuz Topluluklar var mı, varsa bu Topluluklar hakında kısa bilgiler verebilir misiniz ?


Evet var , ZEGA Çevre ve Fridays For Future.

ZEGA Çevre grubumuz da her hafta çevre sorunları ile ilgili konuları tartışıp içerik hazırlıyoruz ve sosyal medyada paylaşılıyoruz...

Fridays For Future ise iklim aktivistlerinin her cuma günü , iklim için okul grevi yaptığı bir topluluk.


9- Dünya'nın Geleceği hakında ne düşünüyorsun ?


Kötü düşünmek istemiyorum ama bulunduğumuz durum, sıcaklık artışları ve karar alıcıların sesimizi duymaması beni endişelendiriyor... İklim krizi önüne geçebilirsek dünyamız yaşanabilir bir yer olacak. Fakat iklim krizini önüne geçilmezse maalesef bir geleceğimiz olamayabilir...


10- İklim Aktivisti kime denilir ?


 Geleceğimiz için çabalayan bu konuda insanları bilinçlendiren ve farkına varmasını sağlayan, doğaya saygılı, son olarak iklim için grev yapan bireylere iklim aktivisti denilebilir.

Geleceğimiz için endişelenen herkes, hiçbir şey yapmamaktansa en azından dijital iklim grevi yaparak iklim aktivistliğine adım atabilir.



Instagram: @beren__blog

Yorum Yazmayı Unutma :)




 

Yorum Gönder

1 Yorumlar

  1. Beren çok iyi bir iklim aktivisti onu tebrik ediyorum bu paylaşımlarından dolayı ben onu Çook seviyorum ����

    YanıtlaSil