Forest Activist: Defne - UmutLu Blog

Forest Activist :Defne.                       


Forest Activist: Defne - UmutLu Blog



Forest Activist ile çok güzel bir Röportaj yaptım. Onu daha yakından tanıyacaksınız.

1-Merhaba Kendiniz Hakında bilgi verebilir misiniz?

Merhaba, ben Defne. 13 yaşındayım ve iklim aktivistiyim. En önemli ilgi alanlarımdan biri bitkiler ve hayvanlar. Geçen Yaz yolda kaplumbağa bulmuştuk ve ezilmesin diye yanımıza almıştık. Havalar soğukken dışarı bırakmak istemedik fakat yazın doğal ortamına kavuşacak. Onun dışında bir evcil hayvanım yok fakat her hafta arkadaşım ile beraber sitemizin içindeki minik barınaktaki kedileri besliyoruz. Bitkiler konusuna gelirsek kolay bakıldığı için birçok sukulentim var. İklim aktivisti olduğumu zaten söylemiştim. @forestactivists hesabımdan da iklim grevlerimi sürdürüyorum.

2- Forest Activist Dünyamız ve Türkiye için ne amaçlar?

Forest Activist daha temiz, daha adaletli, daha yeşil bir gezegende yaşamak ister. Temiz hava solumak, temiz su içmek ister. Hayvanları şiddete uğratan kişilerin sadece para cezası alıp serbest kalmamasını ister. Fakat istemek kolay, önemli olan harekete geçmek. Ben de isteklerimi gerçekleştirmek için harekete geçiyorum.

3-İklim Krizi bizi nasıl etkiliyor?

İklim krizi aslında neredeyse her alanda etkisini gösteriyor. Fakat bizlerin en belirgin gördüğü etkilerinden bazıları:
  1. -ciddi derecede artan sıcaklıklar,
  2. -düzensiz yağışlar,
  3. -doğal afetlerin daha sık ve sert bir şekilde yaşanması,
  4. -su ve besin kıtlığı’dır.
Ayrıca kutuplarda yaşayan hayvanların nesilleri aşırı ısınma nedeniyle tehlikede. Bu da ilerleyen süreçte biyoçeşitliliğin azalmasına yol açabilecek bir etken.

4-Siz İklim Grevlerine ne zaman başladınız?

2 yıl önce araştırma yaparak ve kendi çapımda yakınlarıma anlatarak başladım. Daha sonra 13 Mayıs 2020 günü de Forest Activists hesabını açtım. Böylece grev serüvenim başlamış oldu, hâlâ da devam ediyor.

5-Sizi Ne etkiledi?

Beni bu süreçte en çok etkileyen şey kesinlikle çevremdeki insanlar oldu diyebilirim. 2 yıl önce tanıştığım bir arkadaşım bana iklim krizinden bahsetmeseydi bu konu hakkında hiçbir fikrim olmayabilirdi. Ayrıca ailem de bu yolda bana çok yardımcı oldu. Beni fazlasıyla etkileyen etkenlerden biri de gerçekler oldu. Hani derler ya “gerçekler acıdır” aslında çok haklılar. İklim krizi sadece hayvanları değil bizleri de oldukça etkiliyor. Hem birçok insan hayvansal gıda ile besleniyor. Yani sadece hayvanlar etkilense bile ucu bize dokunuyor.

6-Grev yaparken sizi motive eden şey nedir?

Grev yaparken beni motive eden en büyük faktör düşünmek ve hayal etmek. Ben grev yaparken emeklerimin bir karşılığı olacağına inanarak yapıyorum. Demek istediğim, Kaz Dağları için sesimi duyuracaksam Kaz Dağlarında yapılan çalışmaların iptal olduğunu hayal ediyorum. Bu beni mutlu ediyor. 2020 yılı hepimiz için çok zordu, evlerden yürütmeye çalıştığımız grevler çok başarılı olamadı fakat bu değildir ki hiç başarılı olmadı. Bu zor yılda bizler de belli başlı başarılara imza attık. Grevlerin sonucunda bir başarı olması insanı gerçekten mutlu ediyor.

7-En çok beğendiğiniz iklim Aktivisti ya da iklim Aktivistleri?

İklim aktivisti olmanın amacı zaten çok güzel, bu yolda giden herkes çok başarılı fakat benim de ilham aldığım ve özellikle beğenerek takip ettiğim bazı hesaplar var. İlk olarak Yok Olmadan Harekete Geç hesabını gerçekten çok severek takip ediyorum. 1.5 Derece de muhteşem hesaplarda biri. Daha yüzlerce isim sayabilirim ama son olarak Denis. wonders demek istiyorum, sadece iklim aktivisti değil çok da yaratıcı biri. Son zamanlarda gördüğüm en güzel hesaplardan diyebilirim.

8-İçinde olduğunuz Topluluklar var mı, varsa bu Topluluklar hakkında kısa bilgiler verebilir misiniz?

Geçtiğimiz aylarda ZEGA Çevre (Z Genç Aktivistler) topluluğuna katıldım. Haftalık olarak bilgilendirici gönderiler yazıyor, derliyor ve paylaşıyoruz. Genç yaşlardan oluşan bir topluluğuz. Aktif olarak ınstagram hesabından her hafta bilgilendirici gönderiler yazıyor, derliyor ve paylaşıyoruz.

9-Dünya'nın geleceği hakkında ne düşünüyorsun?

Önümüzde çok güzel bir yol olabilirdi. Bizler grev yapmıyor olabilirdik EĞER bizden önceki nesiller daha dikkatli davransaydı. Fakat davranmadılar ve iş bize düştü. Gezegenimizin geleceği iyiye gitmiyor ve bir şeyler yapmazsak daha da kötü olacak. Biz bir şeyler yaparsak tamamen olmasa da iklim krizinin risklerini büyük ölçüde azaltabiliriz. Bu da daha güzel ve daha doğal bir gezegen demek. Kısacası harekete geçersek ve bazı şeyleri değiştirirsek gezegenimiz iyi olabilir. Ama böyle gidersek aynısını söyleyemem.

10-İklim Aktivisti Kime denilir?

Aktivist olmak belli bir konu, alan vb. hakkında harekete geçmek, hakkını aramak, eylem vb. aktivitelerde bulunmaktır. İklim aktivisti de iklim için gev yapan, sesini duyurmak için protesto eden kişilere denir diyebilirim.

Destek Ol:

Instagram : @forestactivists

Yorum Yazmayı Unutma.





Yorum Gönder

0 Yorumlar