Meksika - Cennet ve cehennem

 

Meksika - Cennet ve cehennem


Merhaba Herkese. Bugün Biraz Meksika'dan bahsedecem.


Meksika, benim için İnanılmaz bir ülke. Doğası, yemekleri ve sıcak kanlı insanlarıyla muhteşem bir ülke. Meksika bir Latin ülkesi uzun zaman İspanya kolonisi altında kaldı sonra Meksikalılar İspanya ile savaşarak Meksika adında bağımsız bir ülke kurdular. Bugün Meksika'nın bazı toprakları ABD tarafından ele geçirilmiş durumda. Eğer yanılmıyorsam ABD'de büyük bir Meksika nüfusu var. Yaklaşık 15 milyon kadar. 


Meksika - ABD Sınırı.

Meksika - Cennet ve cehennem


Meksika ve ABD sınırı çok tartışılan bir sınır. Meksikalı insanların daha iyi bir hayat için, ABD'ye geçmek için Meksika - ABD sınırına akın ediyorlar. ABD daha fazla göç istemiyor. Hata Trump Meksika sınırına Kocaman duvarlar ördürdü. (Meksika eğer iç sıkıntılarını düzeltirlerse emin olun ABD'den daha çok zengin ve refah sahibi olur.)


Meksika Karteleri

Meksika - Cennet ve cehennem

                           Video Önerisi.


Eminim El Chapo'yu hepiniz tanıyorsunuzdur onu anlatmaya gerek yok( Uyuşturucu Kaçakçısı) Dün karteler ile ilgili çok şey öğrendim çok şey.


bunlardan bahsedecem ama önce veriler

Meksika Uyuşturucu Savaşı 2006 yılında Meksika tarafından Kartelere karşı başlattığı operasyonun adıdır. Her iki tarafta kayıplar verdiler. Meksika'nın daha fazla gelişmesine engel oldular.

Analistlerin tahminine göre karteller yıllık 13.6 ila 49.4 milyar dolar arasında gelir elde etmektedir. 


Kartel Gerçekleri.


Meksikalı çok özel bir arkadaşım var onun ismi Amely. Amely bana çok şey anlatı. O Karteler için söylediklerini çevirecem ekleme yapmıyacam.


Ben: Karteleri Bana Anlatabilir Misin?


Amely: Meksika tatbikatının bile kontrol edemediği en tehlikeli "gruplardan" biridir.


Sinaloa'lı bir tanıdığım var ("grup nerede") ve bize Sinaloa'dan ayrıldığında veya Sinaloa'ya girdiğinde Size nereye ya da ne yapacağınızı soruyorlar (örnek: "Pérez adındaki ailemi ziyaret edeceğim") Ve aileyi bilselerdi geçmene izin verirlerdi... Ama dediklerini yapıp yapamayacağını görmek için seni silahlarla takip ederler. El Chapo'yu tanıyor musun? bilmiyorum.

bu adam Meksika'da çok ünlü bir uyuşturucu satıcısıydı (nereli olduğunu bilmiyorum) halkına yardım ettiğinden beri kasabasında çok sevildi. Yaptıkları şey insanların sevgisini kazanmak ki insanlar onları korusun. Bu yüzden gangsterleri yakalamak çok zor. burada çok ünlü bir tabir var: "mahallem bana cevap veriyor" İspanyolca'da şöyle olurdu: "mi barrio me respalda" ( Çukur Dizisine Benziyor :)) Ya da "halkını kurtardıkları" için onlara hayranlık duyuyorlar. Bu noktada hükümetten daha iyi olduğunu hissediyorum ama sevmediğim şey yapma biçimleri: /. 

Teşekkürler Amely.


Amely benim gibi çok meraklı ve bilgi edinmeyi seven bir insan. Benim Meksika hakkında her zaman bir merakım vardı. Doğrusu merak ve önyargılarım vardı. Ben Meskika'nın çok tehlikeli bir ülke olduğunu ve halkının da suça bulaşmış olduğunu düşünüyordum ama aslında bu çok yanlış bir düşünceymiş. Halkı çok sıcak kanlı bizim gibi misafirperverler. Evet arkadaşlar Meksika güzel bir ülke mutlaka ziyaret edin emin olun güvenli bir ülke.  Meksika Mutfağını farklı bir yazıda inceliyecem. :)

Yorum Gönder

0 Yorumlar