Dila Kaya - İklim Aktivisti | Röportaj - UmutLu Blog

 

Dila Genç Bir İklim Aktivisti.


Dila Kaya


Dünyamız için mücadele veren herkese örnek bir Insan.


Röportaj 


Merhaba Kendiniz Hakında bilgi verebilir misiniz?


Ben Dila Kaya, 13 yaşındayım, Istanbulda yaşıyorum. İklim aktivistiyim. 


Dila Dünyamız ve Türkiye için ne amaçlar?


Ben dünyamız için iklim adaletinin sağlanmasını ve iklim krizinden herkesin haberinin olmasını amaçlarım. Türkiye için ise paris iklim anlaşmasının onaylanması ve Türkiye Büyük Millet Meclisinden geçirilip imzalanmasıdır. 


İklim Krizi bizi nasıl etkiliyor?


İklim krizi aslında bugünün sorununu ve geleceğin temelini yerinden sarsıyor. Şimdilik farkında olmayanlar var ama kuraklık başlıyor, havalar ısınıyor, türler tükeniyor ormanlarımız alev alev. Yani iklim krizi aslında hem gezegenimizi hem de içindeki bütün canlıların hayatını tehlikeye atıyor. 


Siz İklim Grevlerine nasıl başladınız?


Ben iklim grevlerine, arkadaşlarım sayesinde başladım. Bir arkadaşımın projesine yardımcı olacaktım ve iklim krizi hakkında idi. Bu konu üzerine araştırma yapınca harekete geçmek istedim, sessiz kalmanın doğru olacağını düşünmedim. 


Sizi ne etkiledi?


Beni en çok etkileyen şey aslında gerçeklerdi. Yani eğer neleri yapıp neleri yapmazsak gezegenimizde olacak olan iklim krizi sonuçlarını kastetmek istedim, iklim krizinin farkına varmazsak Dönülmeyecek bir yola gireriz.


Grev yaparken sizi motive eden şey nedir?


Beni motive eden şey geleceğim. Eğer iklim grevi yaparsam insanlara sesimi duyurabilirim ve bu şekilde ise gelecekteki sorunları gidermeye bir adım yaklaşmış oluruz çünkü belki de sesimi duyurabildiğim kişi bir karar alıcı olacak ve asıl güç onların elinde. Hedeflerimden bir tanesi zaten karar alıcıların iklim krizi hakkında önlemler alması. 


En çok beğendiğiniz İklim Aktivisti ya da İklim Aktivistleri?


En çok ilham aldığım iklim aktivistleri Greta Thunberg, Atlas Sarrafoğlu. 


İçinde olduğunuz Topluluklar var mı, varsa bu Topluluklar hakında kısa bilgiler verebilir misiniz?


Evet, içinde olduğum topluluklar: Fridays For Future Turkey, Youth For Climate Turkey, Earth Uprising Turkey. Her birinde gençler olarak iklim krizinin farkındalığı üzerine projeler yürütüyoruz, aynı zamanda iklim krizi yolculuğuma başlamama yardımcı olan arkadaşımla beraber The Hummingbirds Journey diye bir Instagram platformumuz var, her hafta yazılar paylaşıyoruz takip edebilirsiniz.《 link


Dünya'nın Geleceği hakında ne düşünüyorsun?


Dünya’nın geleceğinin insanların elinde olduğunu düşünüyorum. Eğer etrafımızda olan bu krizin farkındalığına varmazsak, karar alıcılar artık önlem almaya başlamazsa, bu gidişatın önü kesi kesilemeyecek ve gelecek olmayacak derim. 


İklim Aktivisti kime denilir?


İklim aktivisti, başkalarının çıkarları adına dünyayı kötüye sürmektense, çevreyi korumayı, geleceği için çabalamayı hedefleyen kişidir. Bir toplulukta veya tek başlarına bu işi yapabilirler ama amaçları aynıdır; iklim krizini durdurmak.


Destek Ol: @dilakaya08  @thehummingbirds.journey


Diğer Röportajlar


Yağmur Ocak: İklim Aktivisti 

Beren Sarıöz: İklim Aktivisti

Forest Activist: Defne

ZEGA Çevre

Teendiscuss



Destek vermeyi Unutma :)



Yorum Gönder

0 Yorumlar