Ela Bağlama - İklim Aktivisti ile röportaj | UmutLu Blog

 Ela Bağlama - İklim Aktivisti ile röportaj 


Doğa insanların ihtiyacını karşılayacak bir kaynak topluluğu olarak görmek çevrenin yok olmasına davetiye çıkarmak demektir.


Merhaba Kendiniz Hakında bilgi verebilir misiniz?


Adım Ela Bağlama, 14 yaşındayım. 9.sınıf öğrencisiyim. FFF'de İklim aktivistiyim ve belirli platformlarda yer alıp projelere katılıyorum.


Ela Dünyamız ve Türkiye için ne amaçlar ?


Ben dünya ve Türkiye için daha yaşanılabilir, adaletli, barışçıl hedefleri ve kaliteli eğitimi amaçlıyorum.


İklim Krizi bizi nasıl etkiliyor ?


İklim krizi kısaca biz farketmesek de onlarca yıllık iklim değerlerini değiştiriyor, sularımızı buharlaştırıyor, havamızı her gün daha zehirli hale getiriyor.


Siz İklim aktivistliğine ne zaman ve nasıl başladınız ?


Ben iklim aktivistliğine 2020 yazı başladım. Başlamamı tetikleyen ilk kişi aslında Barış Özcan'dı. İlk defa onun videoları sayesinde bu konunun bu kadar derin ve önemli olduğunu öğrenmiştim. Sonra Greta Thunberg'i keşfettim ve Fridays For Future platformunu buldum. Daha sonra da FFF'nin başvuru formunu doldurup iklim aktivistliğimin ilk adımımı atmış oldum.


Sizi ne etkiledi ?


Beni en çok yakın geleceğimizin, bizlerin ne kadar tehlikede olduğu ve bu direnişin ne kadar önemli olduğunu öğrenmem etkiledi. Bizim yaptığımız en ufak bir şeyin dünyanın diğer ucundaki insanları etkilemesinin de çok büyük bir etkisinin olduğunu düşünüyorum.


İçinde olduğunuz Topluluklar var mı, varsa bu Topluluklar hakında kısa bilgiler verebilir misiniz ?


Fridays For Future dışında akranlarımızla fikir tartışabileceğimiz ve birbirimize eğitim verebileceğimiz Z-Community'de, kadın hakları için olan Kadın Meclislerin'de, gönüllü işler yapabileceğimiz Liseli Gönüllüler'de, Z Kuşağını temsil ettiğimiz ve eğitimler aldığımız PlatformZ'de ve benzeri topluluklarda yer alıyorum. Daha çok detay öğrenmek isterseniz de Linkedin hesabıma bakabilirsiniz.


Dünya'nın Geleceği hakında ne düşünüyorsun ?


İklim krizi kapsamında bakarsak her şeyin tepetaklak olacağını ve iklimin insanlar üzerindeki etkilerinin tahmin edebileceğimizden çok daha fazla olacağını düşünüyorum.


İklim Aktivisti kime denir ?


İklim aktivisti bana göre iklim krizi karşısında yer alan ve faaliyet gösteren kişilere denir. İklim grevini kendi çıkarları için değil de gerçekten iklim krizini hedef alarak yapan kişidir.


Diğer Röportajlar  (link)


Yorum Gönder

0 Yorumlar