Yağmur Ocak: İklim Aktivisti | röportaj | Umutlu Blog

 Yağmur Ocak, 14 yaşında dünyamız için mücadele eden yaşı küçük mücadelesi büyük olan insanlardan birisi. 


İklim Aktivistleri

Yağmur Ocak, 14 yaşında dünyamız için mücadele eden yaşı küçük mücadelesi büyük olan insanlardan birisi. 


Merhaba Kendiniz Hakında bilgi verebilir misiniz? 


Ben Yağmur Ocak, 14 yaşındayım. Şu an hazırlık sınıfında okuyorum ve 2 yıldır aktif olarak iklim krizi ile uğraşıyorum. 


Yağmur Dünyamız ve Türkiye için ne amaçlar? 


Öncelikle liderlerin ve karar alıcıların bizi dinlemesini, iklim krizinin farkına varıp bir an önce ve küresel olarak harekete geçmelerini istiyorum. Türkiye'nin de ilk olarak Paris iklim anlaşmasını onaylayıp yürürlüğe sokmasını, karbon salımını hızla azaltmasını, iklim acil durumu ilan edip bu bilinçle hareket etmesini istiyorum. 


İklim Krizi bizi nasıl etkiliyor? 


Sıcaklık artışları, aşırı hava olayları, su seviyesindeki artışlar, artan su seviyeleriyle ve kuraklıkla tarımsal üretimin azalması, gıda sıkıntısı, açlık , göç , biyoçeşitliliğin azalması gibi hepimizi etkileyecek bir çok olumsuz olay gerçekleşecek.


Siz İklim Grevlerine nasıl başladınız? 


Kendimi bildim bileli çevreye ve hayvanlara karşı ekstra bir ilgim vardı. 2019'un başlarında iklim krizi hakkında araştırmalar yapmaya ve yazılar okumaya başladım. Kısa bir süre sonra 8 Mart 2019'da arkadaşlarımla birlikte ilk iklim grevimi yaptım, 1 hafta sonra ise ilk küresel iklim grevi için Bebek parkında buluştuk. FFF Türkiye'nin ortaya çıkışı da o gün gerçekleşti diyebilirim. O tarihten beri de cuma günleri düzenli olarak iklim grevleri yapmaya çalışıyorum. 


Grev yaparken sizi motive eden şey nedir? 


Her geçen gün daha çok insana ulaşmak ve geleceğimi düşünmek.



En çok beğendiğiniz İklim Aktivisti ya da İklim Aktivistleri? 


Tüm iklim aktivistlerini çok takdir ediyorum ve hepsinin çok fazla emek verdiğini düşünüyorum. Ama uzun zamandır takip ettiğim ve tanıdığım aktivistler şu şekilde; Greta Thunberg, Deniz Çevikus, Arshak Makichyan, Vanessa Nakate, Duru Barbak. 


İçinde olduğunuz Topluluklar var mı, varsa bu Topluluklar hakında kısa bilgiler verebilir misiniz? 


Ben ilk ortaya çıkma aşamasından bu yana Fridays for Future Türkiye topluluğu içindeyim. Fridays for Future hareketi Greta Thunberg'in 2018 cuma günleri İsveç parlamentosunun önünde iklim için okul grevi yapmasıyla başladı. Kısa sürede dünyanın dört bir yanından gençler de cuma günleri iklim için okul grevi yapmaya başladı ve küresel iklim grevleri gerçekleştirildi. Biz de Türkiye'de küresel grevler düzenleyerek, çeşitli etkinliklerle, bireysel veya toplu grevlerle FFF hareketinde yer almaktayız.


Dünya'nın Geleceği hakında ne düşünüyorsun? 


Olabildiğince pozitif olmaya çalışıyorum ama umutsuzluğa kapıldığım oluyor. Eğer hemen şimdi bir şeyler yapılmaya başlanmazsa maalesef her şey için çok geç olacak. 


İklim Aktivisti kime denilir? 


Benim için iklim krizinin farkına varmış ve iklim krizi için harekete geçmiş kişilere iklim aktivisti denir.


Destek ol: @_yagmurocak_



Ücretsiz Abone Ol!


Diğer Röportajlar


Beren Sarıöz: İklim Aktivisti

Forest Activist: Defne

ZEGA Çevre

Teendiscuss



Destek vermeyi Unutma :)






Yorum Gönder

1 Yorumlar

  1. Bu iklim aktivistleri ile yaptıgın röportajları çok beğeniyorum böyle devam.

    YanıtlaSil