Birce Tiftikçioğlu: İklim Aktivisti - Röportaj

 Birce Tiftikçioğlu: İklim Aktivisti 

Birce Tiftikçioğlu: İklim Aktivisti


Geçmiş için pişmanlıklarımız, Gelecek İçin kaygılarımız, yarınlar için mücadelemiz var!




Merhaba Kendiniz Hakında bilgi verebilir misiniz?


Merhaba ben Birce Tiftikcioglu, 16 yasindayim ve 2 yıldır iklim aktivistiyim. Hem bireysel hem de Fridays For Future Türkiye ekibinde çeşitli projeler düzenliyorum ve katılıyorum. Instagram’da @the_eco_future adlı hesabımda iklim krizinin önemini anlatıp çevre farkındalığını arttırmaya çalışıyorum. 6 yıldır voleybol oynuyorum ve 2 yıldır da windsurf yapiyorum.


Birce Dünyamız ve Türkiye için ne amaçlar?


Tabii ki de basta iklim krizi konusunda karar alıcıların sesimizi duymasını ve gerekli önlemlerinin alınmasını amacliyorum. Bilim insanları bize 3 yıl önce iklim krizinin en kötü sonuçlarından kaçınmak için 12 yılımız olduğunu söylemişti. 3 yıl geçti ve şimdi sadece 9 yılımız var. Kısacası iklim krizi hiç olmadığı kadar kritik bir konu. Bu yüzden acilen harekete geçmemiz gerektiğini düşünüyorum.


İklim Krizi bizi nasıl etkiliyor?


İklim krizi daha çok az gelişmiş ülkeleri olmak üzere herkesi etkiliyor. Başta aşırı hava olayları olmak üzere insan sağlığının kötü etkilenmesi ve dünya düzeninin bozulması iklim krizinin en belirgin sonuçlarındandır. Örnek verecek olursam ​Dünya Sağlık Örgütü verilerine göre her yıl 4,2 milyon ​insan hava kirliliğinin​ sebep olduğu hastalıklar yüzünden yaşamını kaybetmektedir.


Siz İklim Grevlerine nasıl başladınız?


Başta sadece bilgilendirici içerikler paylaşıyordum hesabımda ama sonrasında durumun ciddiyetinden dolayı solo iklim grevleri yapmaya başladım. Pandemi nedeniyle sanal iklim grevleri yaptım. Grevlere başlamam için bana ilham olan kişi ise Greta Thunberg’tir.


Sizi ne etkiledi?


Beni etkileyen en büyük faktör çocukların geleceğinin tehdit altında olmasıydı. Bir çocuk olarak temiz ve yaşanabilir bir Dünya istiyorum bu yüzden aslında bakarsanız iklim grevlerine daha iyi bir gelecek icin başladım diyebilirim. Özellikle az gelişmiş ülkelerdeki çocuklar iklim krizine karşı en savunmasız olanlar çünkü iklim krizinde en az payı olan ama en çok etkilenen ülkelerde yaşıyorlar.


Grev yaparken sizi motive eden şey nedir?


Grev yaparken insanların kalplerine dokunabilmek beni motive ediyor. Bir kişiye bile istediğim mesajı verebiliyorsam o günkü amacıma ulaşmış oluyorum. Küçük adımların büyük değişimlere yol açtığını düşünüyorum bu yüzden grev yaparken dikkatini çekebildiğim veya iklim krizi konusunda farkındalık yaratabildiğim her kişi benim için çok değerli.


En çok beğendiğiniz İklim Aktivisti ya da İklim Aktivistleri?


Aynı ekipte olduğumuz için öncelikle Deniz ve Doruk Dolapcioglu, Duru Barbak, Alara Civelek ve Defne Belkis. Ayrica Melisa Akkus, Greta Thunberg, Elijah Mckenzie-Jackson, Deniz Cevikus ve Yağmur Ocak.


İçinde olduğunuz Topluluklar var mı, varsa bu Topluluklar hakkında kısa bilgiler verebilir misiniz?


Önceden de söylediğim gibi 2 yıldır Fridays For Future Türkiye organizasyon ekibindeyim. Fridays For Future dünya genelinde gençlerin fazlalıkta olduğu ve Greta Thunberg’in öncülüğünde bir iklim için eylem platformudur. Herkese açıktır ve belli tarihlerde küresel iklim grevleri düzenler. Bizler de Türkiye’de aynı şekilde iklim grevleri düzenliyor ve çeşitli projeler yapıyoruz.


Dünya'nın Geleceği hakında ne düşünüyorsun?


Her ne kadar iklim krizine dair elimizdeki veriler iç karartıcı olsada harekete geçmek için geç olmadığını düşünüyorum. Tarihte dünya üzerindeki en yıkıcı gücün insanlığın olduğu bir noktaya geldik bu yüzden eğer ülkeler tarafından belirli kararlar alınmazsa biz çocukları hiç iyi bir dünya beklemiyor.


İklim Aktivisti kime denilir?


İklim Aktivisti bence daha yaşanabilir bir dünya isteyen ve bunun için çalışan herkese denilebilir. İklim krizini maalesef tek başına bez çantalar ve yeniden kullanılabilir pipetlerle durduramayız. Hızlı bir şekilde net sıfır sera gazı emisyonlarına ulaşmalı ve yenilenebilir enerji sistemleri kurmalıyız bu da yeni yasalar ve ulusal girişimler gerektiriyor. Bu yüzden bir iklim aktivisti büyük resme bakarak harekete geçmeli ve kara alıcılar üzerinde gerekli baskıyı kurmalıdır.


Sosyal Medya

Destek Ol: @the_eco_future



Diğer Röportajlar 


Dila Kaya: İklim Aktivisti 


Yağmur Ocak: İklim Aktivisti 


Beren Sarıöz: İklim Aktivisti

Forest Activist: Defne

ZEGA Çevre

Teendiscuss

Yorum Gönder

0 Yorumlar